dünya
Özgül Emre’nin Gasp Edilen Haklarına Karşı Ossendorf JVA Arandı
Köln Ossendorf hapishane yönetimi Özgül Emre’ nin kitap,
mektup ve ziyaret hakkını engelliyor.
Biz de 129 Yasaları Kaldırılsın Komitesi olarak Köln
Ossendorf hapishanesini aradık. Özgül Emre’ nin haklarını gasp edemeyeceklerini
söyledik.
Daha sonra tekrar yazılı olarak hapishane yönetimine E-Mail
yazdık.
Haklarımızın Gasp Edilmesine İzin Vermeyeceğiz!
Özgül Emre Onurumuzdur!
Özgül Emre’nin Hak Gasplarına Karşı Sol Kurumlara Mail Atıldı
Özgül Emre İçin Faşist 129 Yasaları Kaldırılsın Komitesi
Tarafından Çağrı Yapıldı.
Çağrıda Köln Ossendorf Hapishanesi Yönetiminin Keyfi Olarak
Özgül Emre’ Nin Kitap, Mektup Ve Ziyaretçi Hakkını Elinden Almaya Çalıştığı
Anlatıldı. Buna Karşı Protesto Telefonları Ve Email Yazmaya Çağrı Yapıldı.
150 E-Mail Almanya ve Avrupa Parlamentosu Milletvekillerine,
Sol Gruplara Ve Sol Partilerde Gönderildi.
Almanya’dan Barış kaya İçin İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü Arandı
Link; https://we.tl/t-7PZmobyD5I
31 Ocak Pazartesi günü Almanya’da Doktor Barış Kaya için
İstanbul il sağlık müdürlüğünü aradık.
Her gün İstanbul il sağlık müdürlüğü önünde işine geri
alınmak için direnen Doktor Barış Kaya’nın neden işten atıldığını ve her gün
işkence ile gözaltına alındığını sormak için İstanbul il sağlık müdürlüğünü
aradık.
İlk aramada herhangi bir cevap alamadık başka bir hatta
yönlendirildik 20 dk bekledikten sonra numaraya bağlanamadık.
Ardından tekrar aradık ve Doktor Barış Kaya’nın durumunu
tekrar anlattık ve kimseye bağlanamadığımızı söyledik direnişi öğrenen çalışan
diğer çalışanlara haber verdi ve yetkili kişilere bağlanabileceğimiz birkaç
numara verdi.
Sağlık müdürlüğün farklı birimlerini aradık ve Doktor Barış
Kaya’nın direnişini tekrar tekrar anlattık herhangi bir cevap alamadık ama bu
durumu araştırmaları gerektiğini söyledik, bir doktorun ücretsiz sağlık hakkını
savunduğu için açığa alınması doğru olmadığını anlattık ve bir İstanbul İl
sağlık müdürlüğünden bir açıklama istediğimizi anlattık.
Doktor Barış Kaya işine geri alınsın!
Köln Ehrenfeld’de Simavne Kadısı Oğlu Şeyh Bedreddin Destanı İçin Kitle Çalışması Yapıldı
30 Ocak Perşembe günü “Temel Haklar ve Özgürlükler” derneği
olarak Köln’ün Ehrenfeld mahallesinde esnaf çalışması gerçekleştirdik.
15 Şubat’ta gerçekleşecek olan “Simavne Kadısı Oğlu Şeyh
Bedreddin Destanı” oyunumuza halkımızı davet ettik.
Hep bir ağızdan türkü söyleyip hep beraber sulardan çekmek
ağı, demiri oya gibi işleyip hep beraber, hep beraber sürebilmek toprağı, ballı
incirleri hep beraber yiyebilmek, yârin yanağından gayrı her şeyde her yerde
hep beraber diyebilmek için tüm halkımızı 30 ocakta Köln Ezgi Center’de tiyatro
gösterimize çağırıyoruz!
Köln Temel Haklar Ve Özgürlükler Derneği olarak bugün 30
ocak tarihinde Almanya Köln Ossendorf hapishanesinde bulunan özgür
tutsaklarımız Özgül Emre ve İhsan Cibelik e 8 tane çeşitli resimli mektuplar
yazdık.
Ossendorf hapishanesi Özgül Emre’ nın kitap hakkını ve
mektup hakkını gasp etmektedir. Bu uygulanan tecritti kırmak için tüm halkımızı
mektuplar yazmaya çağırıyoruz.
Özgül Emre’nin adresi:
JVA Ossendorf
Rochusstrasse 350
50827 Köln
İhsan Cibelik in adresi:
JVA Ossendorf
Rochusstrasse 350
50827 Köln
DEVRİMCİ TUTSAKLAR ONURUMUZDUR
TECRİT İŞKENCEDİR
Avrupa Halk Cephesi: Yeni Yılda, Yeni Direniş Ateşleri Yanacak Dünyanın Dört Bir Yanında
Halkımızı, 2025’i, ÖRGÜTLENMEMİZİ
VE DİRENİŞLERİMİZİ BÜYÜTTÜĞÜMÜZ BİR YIL YAPMAYA ÇAĞIRIYORUZ!
YENİ YIL, KENDİLİĞİNDEN
GÜZELLEŞMEZ! YENİ YIL, BİZİM EMEĞİMİZLE, ÜRETİMİMİZLE, SEVGİMİZLE,
DEĞERLERİMİZLE, DİRENİŞLERİMİZLE GÜZELLEŞECEK.
Bu dilek ve inançla, Avrupa’da
Yaşayan Halkımızın Yeni Yılını Kutluyoruz!
Avrupa’da emeğiyle yaşayan
halkımız,
Avrupa’nın tüm çöpünü, pisliğini,
evlerini, işyerlerini temizleyen halkımız,
En zor işlerde, en düşük
ücretlerle çalışan halkımız,
Her alanda ırkçılığı,
aşağılanmayı, küçümsemeyi yaşayan halkımız,
Vatanına bile her yıl gidemeyip
bütçesini denk getirmeye çalışan halkımız,
Onlarca yıldır her türlü ırkçı
baskılara, asimilasyona rağmen, hala değerlerini terketmeyen, kültürüyle
yaşamakta ısrar eden halkımız, yeni
yılınız kutlu olsun.
Emeğimizle varolduğumuz şu gurbet
dünyasında, elbette en güzel günleri yaşamayı çoktan hakettik.
Ancak koşullar tam tersine
işliyor.
Haklarımız, özgürlüklerimiz
genişlemiyor, daralıyor. Dahası, gasp ediliyor.
Avrupa’da yaşamak artık daha zor.
Örgütsüz yaşamak daha da zor.
İŞTE BU YÜZDEN, yeni yılın kutlu
ve mutlu olması için, ÖRGÜTLENMELİYİZ! gelenin
gideni aratmaması için ÖRGÜTLENMELİYİZ!
Daha geriye gitmemek için, tüm hak
gasplarına karşı DİRENMELİYİZ!
“Direnmenin anlamı yok”
diyorlar bize dört bir yandan.
“Direnerek bir şey
kazanılmaz” diyorlar.
Tersini kanıtlıyoruz.
Direniyoruz.
Direnerek zaferler elde ediyoruz.
Direnirken, elbette bedeller
ödüyoruz.
Dünyayı, ezilen, sömürülen, mazlum
halklar için yaşanmaz hale getiriyorlar.
Yoksullaştırıyorlar. Mülteciliğe
zorluyorlar.
Gazze’deki gibi, taş üstünde taş
bırakmayıp, halkları teslim almak istiyorlar.
Ülkemizdeki gibi, Kuyu Tipi
hapishanelerle, yasaklarla, grev yasaklarıyla, işkencelerle, yağma ve talanı
sürdürmek istiyorlar.
Biz ise bütün bunlara karşı
direniyoruz.
Türkiye’nin Kuyu Tipi
hapishanelerinde direniyoruz.
Avrupa’nın ırkçılığına karşı
direniyoruz.
Emperyalist dünyanın yozlaşmasına
karşı direniyoruz.
Avrupa emperyalizminin “terör
yasaları”na, hak gasplarına, adaletsizliklerine karşı direniyoruz.
2024’de Türkiye’de ve Avrupa’da
sayısız direniş gerçekleştirdik.
Avrupa’nın meydanlarını kızıl
bayraklarımızı dalgalandırdığımız yürüyüşlerle aştık. Avrupa’nın dört bir
yanında oturma eylemlerimizle, gösterilerimizle, açlık grevi çadırlarımızla
“biz varız, halkı yok edemezsiniz, direnişleri yok edemezsiniz” dedik.
Çok netiz:
BULUNDUĞUMUZ HER YERDE DİRENECEK
BULUNDUĞUMUZ HİÇBİR YERDE DÜŞMANA
TESLİM OLMAYACAĞIZ!
HALKIMIZ!
DİRENECEĞİZ.
BAŞKA YOLUMUZ YOK.
DİRENİŞTEN BAŞKA ÇIKIŞ, DEVRİMDEN
BAŞKA KURTULUŞ, SOSYALİZMDEN BAŞKA ÇÖZÜM YOK.
HALKIMIZ!
Direndiğimiz, kimliğimize,
inançlarımıza, düşüncelerimize, değerlerimize sahip çıktığımızda, her yıl bize
güzeldir.
2025’DE DE GÜZELLİKLER HALKIMIZIN
OLSUN!
2025’DE AVRUPA’NIN DÖRT BİR YANINI
DİRENİŞ MEVZİLERİMİZLE VE HALKIN DEMOKRATİK KURUMLARIYLA DONATALIM.
Gelecek Direnenlerindir!
Yeni yılda, yeni ateşler yanacak
dünyanın dört bir yanında.
Yeni direniş mevzileri kurulacak.
Direniş mevzilerinden zalimlere,
sömürücülere yeni darbeler vurulacak.
Emperyalistler ne kadar saldırgan
olursa olsunlar; yeni bir hayat mutlaka gelecek. Bağımsız, demokratik, özgür,
sosyalist yeni bir dünya kurulacak.
31.12.2024
Avrupa Halk Cephesi
Almanya’nın Başkenti Berlin’de Yorum Kültür Evinde Yılbaşı Etkinliği Yapıldı
Yeni kavga yılımızı akşam 19.00 da başlayan yemekle birlikte
toplu oyunlarla, şiir ve türkülerimizle eğlenceli saatlerle girdik.
Halkımızın, yoldaşlarımızın yeni yılını kutladıktan sonra 2024
Berlin için mücadele, direnişle ve zaferle geçti.
202’ yılı zafere bir adım daha yaklaştığımız yıl olacaktır.
Berlin Yorum Kültür Evi olarak; Tüm halkımızın yeni kavga
yılını kutluyoruz.
Köln Temel Haklar Ve Özgürlükler Derneğinde Yeni Yıl Etkinliği Yapıldı
Köln de kurulan Temel Halklar ve Özgürlükler Derneğin de 2025 yılı bir etkinlikle karşılandı. Günler öncesinde başlayan hazırlıklarda, esnaflar ve aileler dolaşılarak Temel Haklar Derneğinin tanıtımı yapıldı.
Yılbaşı etkinliği için insanlar saat 18.00 den itibaren gelmeye başladılar. Saat. 19.00 da imece usulü hazırlanan yemeklerin yenilmesiyle program başladı. İlk olarak Hoş geldiniz konuşması ve yeni yıl mesajı okundu. 2024 yılında dünyadaki gelişmeler Filistin direnişi, Suriye deki gerileme, emperyalizmin saldırıları ve 129 yasalarına karşı Açlık grevi direnişi ve yeni bir mevzi olan Temel Haklar Derneğinin açılması. “İkinci evimiz olan bu kurumumuz geçen yıl yoktu ve yılbaşı etkinliğini Berlin ve Düsseldorf’taki çadırlarda direniş içinde yapmıştık. Bu gün bu direnişin bir kazanımı olarak ilk yeni yıl etkinliğimizi yapıyoruz. Düzenin bize dayattığı yoz kutlamalar yapmak yerine alternatif bir yılbaşı etkinliğinin mümkün olduğunu da gösteriyoruz aynı zamanda. Bu yanıyla bizimle birlikte etkinliğimize gelen herkese Hoşgeldiniz diyoruz’ denildi ve Yeni yıl mesajı okundu. Yeni kavga yılında “..yürüyorsak koşacağız, koşuyorsak uçacağız..” denildi. Ardından Grup Yorum sahne aldı.
Grup Yorum kavga türküleriyle yerini şiirlere bıraktı. Esprili haber sunumunun ardından yılbaşının olmazsa olmazı Çekilişe sıra geldi. Çekiliş anları herkesin eğlendiği anlar oldu. Ortak emekle hazırlanan hediyeler bir bir sahibini buldu. Hediyeler arasında zeytin yağından, sebzeye, meyveye, kitaptan, saate, güneş gözlüğüne kadar bir çok şey vardı.
Program halk türküleriyle devam etti. Değişler söylendi, ege yöresine ait efe oyunları oynandı.
Halk oyunları saat 24.00 kadar sürdü. Yeni yılın geldiği anlar dışarda karşılandı.
Herkes birbirinin yeni yılını kutladıktan sonra sandalye oyunu gibi çeşitli oyunlar oynandı.
50 kişinin katıldığı yılbaşı etkinliği yüzlerde gülümseme gönüllerde umut ile sonlandırıldı.
2025 yılında Temel Haklarımızı öğrenecek ve direnişler örgütleyeceğiz.
YENİ YILDA
YENİ ATEŞLER YAKACAĞIZ!
ÖFKEYLE TUTUŞACAK UMUDUMUZ
ATEŞLİ BİR SABIR İLE
BİLENECEK UMUDUMUZ
HALKIMIZ DA, YOLDAŞLARIMIZ DA, BİLENECEK SINIF KİNİMİZLE!
AND OLSUN Kİ;
AKLIMIZDA BİLİNCİMİZDE
YÜREĞİMİZDE
HAYALİMİZDE DÜŞÜMÜZDE
SINIF KİNİMİZDEN BAŞKA BİR ŞEY OLMAYACAK!
İki sınıf var:
ZENGİNLER ve YOKSULLAR,
EZENLER ve EZİLENLER…
Ezenler; bizim kanımızı İÇENLERDİR.
Bizim gözyaşlarımızı AKITANLARDIR.
SUÇLUDURLAR!
İLK SUÇU ONLAR İŞLEDİ.
BİZİM OLANI ÇALDILAR.
DÜŞMANLIĞI İLK ONLAR EKTİ.
İLK KANI ONLAR AKITTI.
İLK ANAYI ONLAR AĞLATTI.
SUÇLULAR!
Aramızda kan var, ter var, gözyaşı var.
Terimizin karıştığı her şeyi onlar çaldı.
BİZDEN ZORBALIKLA ÇALINANLARI
GERİ İSTİYORUZ!
EMEĞİMİZİ, ONURUMUZU, GELECEĞİMİZİ,
SAĞLIĞIMIZI, EVİMİZİ, TOPRAĞIMIZI,
ÖMÜRLERİMİZİ ÇALDILAR
DÜŞMAN BİZİ YOK ETMEK İSTİYOR,
BİZ İSE HAYATTA KALMAK İSTİYORUZ.
NE YAPACAĞIZ?
HAYATTA KALMANIN TEK YOLU
ONLARI YOK ETMEKTİR!
SINIF KİNİYLE SAVAŞACAĞIZ!
HALKIN ADALETİNİ SAĞLAYACAĞIZ!
İKİ SINIFTAN BİRİSİ VARSA, ÖTEKİ YOK DEMEKTİR!
İKİ SINIF VARDIR; İKİ SINIFIN İKİ AYRI
PROGRAMI,
İKİ AYRI SİSTEMİ,
İKİ AYRI KÜLTÜRÜ,
İKİ AYRI DEĞERİ,
İKİ AYRI AHLAKI VARDIR.
İKİSİ BİR ARADA OLMAZ; BURJUVAZİNİN DEĞERLERİ VARSA,
DEVRİM YOK DEMEKTİR.
BİRİ YOK OLMADAN DİĞERİ VAROLMAZ.
BİRİ ÖLMEDEN DİĞERİ YAŞAMAZ!
İŞTE, BİZİM İÇİN SINIF KİNİ BU NETLİKTE
OLMALIDIR.
YAŞAMAK İSTİYORSAK, DÜZEN ÖLMELİDİR.
İKİ SINIF, İKİ İRADE BİR ARADA OLMAZ; YA
BURJUVAZİ YA BİZ!
ÖLMEMEK İÇİN, ÖLDÜRMEYİ ÖĞRENECEĞİZ; KİMİN YAŞAYACAĞINA
BÖYLECE BİZ KARAR VERECEĞİZ…
İLAN EDİYORUZ Kİ: SİZE UYKU, BİZE ÖLÜM YOK!
2025 KAVGA YILINDA ZAFERE BİR ADIM DAHA
YÜRÜYECEĞİZ







